jane eyre

Just nu har jag personlig studietid och jag läser jag inte världens tråkigaste bok - Jane Eyre, som jag verkligen borde börja jobba med nu. SERIÖST alltså, fattar verkligen inte hur man kan läsa den frivilligt.(förklara Moa?)
Jag har läst ungefär halva (dvs 300 sidor). Den handlar inte om någonting. Den innehåller endast tomma dialoger och dumma personbeskrivningar, alla har bred panna och ser ganska alldagliga ut, varken vackra eller inte vackra.
Jane är kär i ett pucko som ingen normal människa blir kär i.
Den här boken är meningslös  helt enkelt.
Okej, jag har halva boken kvar. Men herre gud jesus, det ska väl ändå inte ta tre hundra sidor för en bok att börja handla om någonting? Man skulle lika gärna kunna riva ut de sidorna, och inte missa någonting. Det hon har skrivit på tre hundra sidor kunde man ha sammanfattat på en, och det hade gått lika bra.

Dessutom hade jag haft jävligt mycke mindre jobb.

tack och hej

lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback