året 2007


Det kanske är lite tidigt att sumera året, det är ändå en vecka kvar nästna, och som jag har lärt mig, kanske speciellt under detta år, är att livet kan förändras väldigt mycket under ett år.

Men men, jagk an inte hålla mig, och med mig och entasuasm så brukar det va så att först så är jag helt jobbigt glad i något och sen tappar jag sugen helt...kanske också förklarar några av mina handlingar.
Men men, here it is, the summation (haha är det ett ord ens?) of 2000 and 7.

Jaha, 2007
Det jag tänker mest på är att det har hänt så väldigt mycket mer än mitt förra år, då jag bara levde. Det har jag såklart gjort det här året mer. Men jag vet inte, saker har ändrats mycket.
Jag kan väl kort och gott säga att jag har växt upp, på gott och ont.
När jag tittar igenom gamla dagböcker, så märekr jag vilket helt annorlunda männiksa jag var på den tiden.
För tre, två, ja ett år sedan, var jag på något sätt mycket mera barn än jag är idag. Till och med när jag läser gamla blogginlägg, vilket jag har ägnat en del av denna kväll av, märker jag vilken annorlunda person jag var då.
Och noveller som jag skriver är inte som mina noveller brukade vara. Man märker en mycket stor skillnad tycker jag. För det första så är det inte längre "historier" där det händer saker så, utan mera, tankar...
Jag har funderat på att publicera lit ehär in da blogg, kanske kommer i framtiden...
Men i alla fall, 2007 var det alltså.
Well, det har varit mycket, mycket känslor, vet väl alla i min omkretts om hehe, så tror jag dessutom det har varit för alla i den här åldern.
Stora händelser är väl konfan, då jag kanske lärde mig att...jag vet faktiskt inte vad jag lärde mig, helt konkret.
Kanske att tänka före man handlar. Och att ta ansvar för sina handligar. Hur kryptiskt det där än lät, ni förstår nog.

Sedan har det varit mycket skola, gymnasieval blablabla nu på hösten, betyg, prov, läxor, jobbigt ansvar man behöver ta. 
Och sen framtiden, har jag funderat mycket på. På hur allt kommer bli. När jag inte länge bor hemma och får alt serverat och slipper ta anvar och när jag kanske inte har min lilla bubbla av vänner (som är världens bästa, jag skulle inte klara mig utan er)  och hur det kommer bli att stå på egna ben.
Läskigt.
 Men, detta dröjjer, och ändå, ganska najs blir det nog.
Ha, årets mest använda ord, THAATS NAAJS. Fast jag säger det inte så töntigt som vissa andra...

NU, ska ni som orkat läsa ha en massa pussar från moi, och alla andra också för den delen också.
För att ni står ut med mig. Allra oftast i alla fall.

CHIAO
Moe "little toe" Axelsson
(haha, såg det namnet i ett gamlat inlägg, det ska bli mitt signum 2008)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback