Cyniker är vi allihoppa?

Jag har länge använt mig av ordet cynisk, i alla fall i tanken, men jag har aldrig riktigt reflekterat över vad det betyder. Så idag slog jag upp det i ordboken. Där står:
cyniker; en cynisk person; känslokall, illusionslös,fräck.

Well, är det inte det vi alla är? Eller har jag tolkat de svåra orden fel nu+ För är det inte som att vi alltid dömmer, fördömmer, skrattar åt och gör elaka skämt åt sådant vi inte gillar, eller bara tycker det är kul att skatta åt.
Men en större fråga, Varför?
Om nu någon slags gud eller skapare eller jag vet inte vad finns och har gjrot oss med alla våra sinnen och tankar och grejjer, varför i helskotta satte den då dit cynismen? Den gör oss ju bara kallare och svåråtkomligare och tråkigare.
Från och med nu ska jag aldrig med stolthet i kroppen kalla mig cynisk.

CHIAO! 
 
// mooe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback