About Harry.P

Jag kände liksom att jag behövde skriva ett inlägg tillängtat honom, nu när han är så "i ropet" som typ min farmor skulle säga. 

Harry Potter och fenixorden- filmen
Såg jag på premierdagen, precis som jag hade lovat mej själv att göra ända sedan jag gick ut ur biosalongen efter att ha sett fyran.
Jag har svårt att sätta betyg på den, för den varrierar liksom från en fyra till en tvåa.
För att börja med det dåliga; Den var ihoptryckt, hade ingen riktig röd tråd och jag tyckte inte regisören lyckades fånga känslan ifrån boken, visst, den var mörk och han var en tonårspojke på väg att bli man och blablabla.
Men var tog osäkerheten vägen? Jag har i och för sej bara sett filmen en gång nu, och inte hunnit ta in allt kanske (som det ofta blir första gången) men nej, det jag tycker är så stort i boken är inte bara aggretionerna, utan också smuttskastningen, Harry som blir mer och mer av en ensamvarg och ett tag till och med funderar på att rymma. Det, tycker jag dom missade.

Men, till the good stuff, jag måste börja med att säga att rollprestationerna som vanligt är ovanligt bra, Daniel Radcliffe är som vanligt superbra och supersnygg (speciellt när han hånglar med Cho...å herregud...) Rupert Grint är rolig och Emma Watson duktig (även om jag fortfarande tycker stylisterna har misslyckats lite med hennes hår...det ska ju vara som i första filmen!)
Och den riktigt hat-vänliga Dolores Umbridge och Luna "loony" Lovegood är superbra.

Så, jag gissar att det blir en trea någonstans, men vänta tills nästa film, det kommer att bli....WOW.



OCh så till nästa del i Harry Potter hysterin just nu:
                      Den sista boken!

Den kommer ut vid tolvslaget, den sista, och avgörande boken i sjulogin (???) om Harry Potter. Kommer han dö eller är det Voldemort som till slut blir förrintad? Kommer GInny och Harry få ett lyckligt slut efter att allt detta är över eller blir det aldrig dom två igen? Kommer Hermione och Ron äntligen vara öppna med sina känslor istället för att gå och hångla med andra? Frågorna är många och svaren få, men vänta ni, rapport kommer!

//summerlove from moe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback