Slamperiet i vårat land


Missförstå mig rätt, jag menar inte att det är för mycket slamperi i vårat land, jag är ingen 50+-byrokrat-surgubbe (eller surtant för den delen) som sitter och nu ska säga att vi borde gå tillbaks till fyrtiotalets regler och att tjejerna ska vara ute så lite som möjligt, träffa en karl, gifta sej, skaffa barn och nöja sej med det.

Jag menar precis tvärtom.
Till och börja med så tänker jag bertakta ordet "Slampa" lite, vad är det igetligen? Jojo, jag vet, en tjej som hånglar eller knullar runt, flirtar med alla och är utfläkande och helt enkelt...slampig.
Jag använder ordet, inte på folk, men som beskrivning av saker, eller kanske på folk med faktiskt, även om jag inte tar ordet direkt i mun, man säger "och hon är ju....lite sådär...." "Slampig?" "Ja precis."
Detta är so very wrong.
För det första, jämförelsen med killar, okej, jag vet, ni har hört den sjuttiotusen gången, men för att då öka på den siffran med ett: Varför i helvete finns det ingen motsats hos killarna? Och jag vet nästan svaret, men jag har fan ingen lust att bortförklara det hela längre, när en kille hånglar och flirtar med alla omkring sej, ja då är han svårflirtad, charmig och tjejerna tänker att "Fan, han ska falla för mej och stanna där"

Jag måste erkänna att jag länge gick emot strömmen. Jag trodde serriöst att ord som slampa och hora var ute och hörde till det förgångna, att inga människor med någon sorts självrespekt sade sånt längre.
Tänk så fel man kan ha.
Men nu har jag gnällt en stund, och jag börjar få av mej dom värsta aggretionerna, så, om ni orkade läsa hela denna text, grattis.
Nu ska ja ut i sommarvärmen
ByBy/
Moe "suck my toe" Axelsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback