Sköna vår välkommen til vår jord igen

Ja, nu är våren här, idag när jag rullade ner för backen med vinden i håret, solen i ryggen och gruset slirandes under mej kände jag bara det, samma känsla varje år- vårkänsla.
Och jag älskar våren, faktum är att jag älskar den mer än alla andra årstider, tillsammans. Nästan.
För jo jag säger ju varje gång höstlöven vrivlar utanför fönstret, det bara är några ynka dar tills jag ska fira min uppkomstdag (tycker verkligen vi ska börja kalla det så istället för födelsedag) då tycker jag ju att hösten är den allra bästa årstiden. Och när jag ligger på rygg i bikini på någon brygga, känner solen värma hela min kropp, och jag är långt ifrån allt vad skola, läxor och betyg heter, då, då tycker jag ju att sommaren är den bästa tiden på året.

Men nej, våren är speciell, kanske just därför att den kommer efter en alltid lika seg och lång vinter, och man har tappat omdömmet efter att i veckor (eller månader brukar det väl numera bli...) tragglat på och av ytterkläder, blöta strumpor, långkallsonger och liksom tinat upp efter varje  gång man har vart ute.

Men, faktum kvartstår, the spring kicks as- in my opinion.

//MOE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback