Ångest

  Jag får ångest av att det alltid är någonting att komma ihåg, alltid någon tid att passa, alltid någonting uppbokat! Jag pallar inte trycket.
I morgon är det träning, och på fredag är det gitarr och kanske fika, och så ska jag kolla när min brors band spelar (i björkhagens fritidsgård kl 20 om någon intresserar sig), och på lördag är det gymnasiemässan eller så blir det på söndag. På söndag är det för övrigt träning igen.
   Sen är det ny vecka igen. Ännu mer saker att komma ihåg. Ännu mer stress. Ännu mer ofantlig trötthet. (Jag vet inte vad felet är med mig, jag är trött hela tiden. Jag har börjat dricka något naturläkemedel mot hjärnbrist men det är så äckligt att jag kan spy.)
   Det är egentligen inte det att allt är jobbigt att utföra, det är bara det att komma ihåg det, att hålla det i huvudet, att aldrig kunna släppa loss, som är så otroligt stressande.

Nu ska jag slappna av. Dra ett bad. Dra en titt på grey's. Dra en kopp lusse-te. Och jag ska inte plugga, jag ska över huvud taget inte tänka på det.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback