The day according to moe

Jaha, idag har varit en helt vanlig dag. Jag har gått upp, serriöst somnat sittandes på sängkanten, när jag höll på att klä på mig dessutom, och gått till skolan och suttigt där och varit allmänt små-deppig över att världen inte är på rosa moln, snarare gråa. Jag har varit rastlös och svept tre koppar kaffe idag och kommer därför inte somna ikväll.
Dessutom inser jag nu att jag skriver dom ointresantaste och mest depprimerande inläggen.
MEN SNART ÄR DET JUL, JUH!
Då blir jag glad igen, jag lovar lovar lovar, jag är nämligen en av dessa materalistiska männiksor som faktiskt uppskattar presenter som är köppt dyra pengar hellre än nån ful egengjord stickad halsduk (folk som därimot KAN sticka får därimot ge mig stickade presenter) Och dessutom ska jag pracka på nån stackare mina tovade tofflor jag gör i slöjden, man får inte ner fötterna i dom, jag har glömt att klippa med sömsmån, men det tänker jagi nte säga till slöjd-Karin, hon får väl tro att jag har 35 i skor då.

Jag vill åka pulka! Nån påminde mig om pulkor idag, att det faktiskt är snö ute! 
Och jag vill ha min skrivarlust tillbaka, mina fingrar kliar och behöver aktiveras, tyvärr så har jag insett hur outvecklande det är att sitta hemma och skriva små fula noveller när ändå ingen ser dom eller kritiserar dom, liksom, bryr sig. 
Appropå noveller tjuvkikade jag på min bänkgrannes franska-prov idag, och jag fick bita mig i kinderna för att inte börja garva. Ist'ället för ett vykort på franska (med olika tempus i dessutom) hade han på svenska skrivit  
Historien om när jag träffade en dvärg. På svenska dessutom .
Jag diggar honom, han är min idol, och min gullige fransklärare hade kommenterat det hela "intressant!" 
Jag är säker på att han var serriös. 
Dagens ros går till honom, dessutom höjde han min provbetyg när jag började snyfta lite.
Dagens ris går till...KINESERNA!
 Jag hoppas jag inte var rassist där. Men man äter faktiskt mer ris där borta, thats a fucking fact.

//pussar moey

Kommentarer
Postat av: din bloggkompis

allvarligt!?!? fan vad underbart.
erkänn att det var typ timmy? XP

2007-11-14 @ 20:15:21
Postat av: sara

hahaX), men linda skugge(tror jag) och nån skulle starta en sida ddär vem som helst kunnde lägga upp sina noveller gratis, och de som ville läsa fick betala för att texten skulle ges ut elrnt, skika in dem där med din nya dator;)

2007-11-15 @ 16:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback