natt

Jag tycker så mycket om nätter. Det är så tyst och fint och jag kan vara för mig själv, hela huset sover utom jag. Det är på nätterna inspirationen flödar, då jag kan göra saker som mest koncentrerat. På dagen är det som att man bara går runt och gör det man ska, utan att riktigt tänka, men på natten lever man verkligen.
Det finaste jag vet är att sitta mitt i natten med en kopp te och en gitarr.

Synd bara att det verkligen inte funkar i detta förbannade samhälle. Detta förbannade samhälla tar för givet att man varje morgon vaknar klockan sju och varje kväll somnar i tid. Det funkar inte så. Det är något mysko med min dygnsrytm, den är liksom ingen rytm. I morse vaknade jag halv åtta, hyfsat utvilad efter nio timmars sömn. Men då blir det helt fel i kväll och jag kan inte somna. Jag måste alltså ha konstant sömnbrist för att kunna sova eller? Jag hörde något om att vissa har ett biologiskt längre dygn. Jag behöver alltså längre tid att bli utvilad och längre tid att bli trött. Det låter ganska rimligt på mig.

Jag blir så irri på samhällets normer ibland. Jag vill sova på dagen och vara vaken på natten. Basta

Kommentarer
Postat av: sara

jag måste också ha något fel på mitt dyngn, antingen sover jag lite men är pigg eller så sover jag mycket eller så e de samma som för dig, och ja man ska va vaken å natten, man ska gå ute på natten det är det som är finast och härligast,mest behaglit, det får gärna vara sommar natt på köpet.

2008-02-06 @ 18:12:18
Postat av: Magda

Jag håller helt med eller jag tycker iaf att vi borde börja typ tio istället för åtta fatta vad alla skulle ha MYCKET bättre betyg då!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback