Min midsommar


Vill ni höra mina  stora unexpected midsommarplaner?
- Att göra precis ingenting.
Jag är väldigt trött på högtider. Jag är bara femton år, och har därför bara upplevt 15 st av varje, och jag har absolut tröttnat. Kanske dels därför att det är så lika. Varje år, samma sak. Visst att traditioner finns men herregud, man kan ju somna för mindre.
Ta julen till exempel, man går igenom precis samma sak varje år. Först är det julstressen innan julen då man måste hitta superbra presenter till alla männiksor man i vanliga fall i alla fall inte vill ge gåvor till. Men man gör det, för att det är jul. Man julstädar och sätter upp tomtar och måste följa med och handla äckligt mycket mat. Förlåt min cynism men det är sant.
Och för vaddå? En dag då man gör samma sak som man gör alla andra julaftnar. jag tycker bara att det blir lite tråkigt i längden. Samma sak med midsommar, även om det kanske inte riktigt är lika strikt. Men det ska vara sill och potatis och alla vuxna ska dricka 15 snappsar och dans runt en stång och allt möjlgit konstigt.
Jag måste säga att jag är lite lättad över min insikt att man inte behöver fira alla högtider så himmla traditionsenligt....
Jag äter hellre någon godare mat än sill.

puss och kram/ janbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback