femtonde oktober hittills

Japp. Om vi nu hade bestämt att vi skulle på blogga på detta viset ska det också bli så!

Jag har svenskalektion men jag var så duktig att jag gjorde klart mitt arbete igår. Vad jag inte visste då var att vi fick arbetstid i dag på lektionen, så nu sitter jag sysslolös. Perfekt för bloGGING.

I dag gick jag upp 6.57 trots att det kändes som mitt i natten. Jag drack lite kaffe och åt lite fil&müsli och hatade min garderob litegranna och satte på mig min gamla favorittröja och ett par trasiga jeans. Inte snyggt trasiga dårå, dom är egentligen kasserade, det var bara det att jag är så spytrött på alla mina andra kläder. Och så lyssnade jag på Huvudet i sanden med Familjen för nittiotredje gången. Typ.

Lagom till solen gick upp lämnade jag huset och satte mig på den knökfulla tunnelbanan. Steg av i Zinkensdamm och lyssnade den nittiofjärde (typ) gången på Huvudet i sanden.

Skoldagen började förstås med att logga in på Facebook, för jag måste ju se om det har hänt något spännande under natten. Sen var det lite historia där vi pratade om koloniseringen och slaveriet och triangelhandeln och HAR MAN HÖRT DET FÖRUT? Facebookade lite.

Sen var det sverre och vi repeterade förra lektionens skirvregler och HAR MAN HÖRT DET FÖRUT? Facebookade lite.
Och bloggar lite.

Om sex minuter är det lunch. Höjdpunkten här på Globala Gymnasiet.

Återkommer efter med en recension av dagens rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback