Vad jag skulle göra om jag flög ut ur boet och byggde mitt eget


Såhär skulle jag inreda mina rum om jag flyttade hemifrån idag:

- I köket skulle jag med brutalitet bända loss alla köksluckor och måla det  ljust, ljust rosa innuti skåpen.

- I sovrummet skulle jag ha en stor, gammeldags byrå med små, stora och mellanstora lådor i. Den skulle få stå fritt på en helt egen vägg tror jag. Helst ska den också vara blekt grön.

- I vardagsrummet skulle jag ha en himmla massa lampor, kuddar och filtar, och en liten schäslong till och med kanske. Sen skulle jag ha en hel vägg med långa hyllor fyllda med böcker av alla de slag. Jag tror stenhårt på att böcker ger lugn.

- I köket skulle jag också ha tavlor på en hel vägg. Varför har man aldrig tavlor i kök? I alla fall inte sånna som inte rör mat.

- Och över badkaret i badrummet skulle jag vilja ha ett takfönster. Så att jag kan se ut men ingen kan se in (skulle behöva vara översta lägenheten i ett riktigt högt hus dock, annars skulle jag inte våga ligga där. Och inga takjobbare fick någonsin komma!).




bild snodd från modette.se

(älskar den oversizade spegeln)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback