dagbok




mina gamla dagböcker.


Ikväll, i brist på annan syselsättning, städade jag ur mina skrivborslådor och gissa vad jag hittade? Japp, en bunt gamla dagböcker!

Såklart kunde jag inte låta bli att sätta mig ner och läsa i dem. Herregud säger jag bara! Dagböckerna var från två till fyra år sedan och jag nästan gapade när jag läste dem. Var det så jag kände? Var det en sån person jag var? HUR tänkte jag egetligen på den tiden?

Det blir så otroligt uppenbart om vilken förändring jag har genomgått på bara lite mer än några år. Man märker ju inte det i vardagen, i alla fall inte jag, och jag tänker nästan aldrig på det. Men att läsa mina gamla dagböcker blir verkligen en resa bakåt i tiden... och jag är glad att jag är inte kvar där kan jag säga. Det är så lätt att enbart tänka på det positiva som finns kvar i minnen av saker å ting. Det är så enkelt att bara skatta bort det man kände förut, utan att egetligen tänka efter hur det var. Hur det kändes då.
Det här blev ett ganska rörigt inlägg känner jag, sorry för det. Men ärligt talat, stort tipps att leta upp sina gamla dagböcker om man ännu inte har gjort det. Om inte annat är det en nostalgitripp.


Kommentarer
Postat av: Peeder

Heeeej Moa =)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback