Julkänslan kommer ändå

Nu är det precis tre timmar tills det blir julafton. Kanske tretton då om man räknar från när man vaknar. Och vad har hänt? Jo, precis som varje år så kommer ju julkänslan tillslut- i alla fall. Man tror liksom in i det sista (i alla fall gör jag) att nej, i år blir det ingen riktig jul, i år kommer jag inte känna någon mys-känsla alls, i år kommer allt bara kännas jobbigt och konstlat.
Kanske är det denna ångest jul-hatare går runt med även på julafton? I sådant fall förstår jag dem, att de inte gillar julen menar jag.
Nej, men idag har i alla fall julkänslan kommit till mig. Jag har pyntat och städat och nu håller jag som bäst på att slå in paket. Och allt känns faktiskt helt i sin ording. Julstämningen kom till slut.
Och abropå ingenting så undrar jag var lisa gör just nu. Borta in India land. Lisa, om du får tillgång till indernet, skriv ett blogginlägg!

Puss och god jul till alla <3

Kommentarer
Postat av: lisa

I will tell you, min julafton SöG.

fast pa juldagen gick vi till en kyrka (fast de snackade pa marati, jag fattade nada. och det sag ut som en ladugard) och sa kopte jag apelsiner och florsocker. och sa satte jag pa julmusik, tande ljus, spritsade vara medhavda pepparkakor och satte nejlikor i apelsinerna. och da blev det lite julmys i alla fall. det var ju trots allt pa juldagen jesus foddes!

2008-12-27 @ 07:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback