skrivkramp


Jaha, nu tänkte ju jag vara duktig och skriva en liten text här i bloggen, mest så att flis inte ska tjata mera. Eller tjata och tjata, hon har rätt att tjata på mig eftersom att jag aldrig bloggar nu för tiden. Utom vissa mindre serriösa inlägg, jag är ledsen.

Ja, i alla fall, nu skulle jag skriva något riktigt, viktigt, bra. Saken är bara det att min hjärna är låst, fingrarna är låsta och armarna funkar inte. Jag brukar antingen få upp meningar i huvudet, eller så rinner de bara ut i händerna innan jag hinner tänka dem, men nu funkar inget.
Typiskt.
Och jag letade igenom lite gamla texter men inget dög. För min självkritik gör mig helt handikappad.
JAg tror det är det här med att skrivandet är det ända jag har att förlita mig på. Allt annat gör alla andra så mycket bättre, det vet jag, och ja, jag vet att det finns hundra miljoner människor om inte fler som är bättre på mig än att skriva (undra hur många hyffsade skribenter det finns i världen...lite mer exakt? Omöjligt att avgöra iof...)
Men tillbaka till det jag skrev....Jag får prestationsångest! Jag får aldrig aldrig det annars, jag förlikar mig helt enkelt med att jag inte är bäst. Jag brukar inte vara bäst, och jag vältrar mig inte i självömkan här utan det är ett faktum.

Jag kämpar inte så mycket helt enkelt, jag ägnar mitt liv åt roligare saker istället.
Men då kommer ju det här dilemmat, att det blir en så stor grejj så fort jag ska göra nåt.
Jag önskar att jag hade en helt independent bedömningsmaskin som kunde läsa mina så kallade noveller och säga "den här är bra" "den här är helt ok" och "den här är crap, släng med det samma!"
Det skulle vara ytterst praktiskt att ha.
Men men, tillsdess får jag väl lite på mitt eget omdömmer I guesse...

Ha det gott!
/moeey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback