mitt åskmoln

Jag har ständigt ett åskmoln hängandes över mig, tungt av läxor, prov, hemuppgifter och andra saker som ska göras och kommas ihåg. Åskmolnet tynger ner mig och gör mig stressad, okoncentrerad och på dåligt humör, vilket leder till att allting förnekas och skjuts upp, och ju mer det fylls på, desto mer förvirrad blir jag och skjuter upp ännu mer. Det blir en ond cirkel helt enkelt.

Men i dag har jag ägnat ett antal timmar åt mitt åskmoln. Jag tror i ärlighetens namn inte att jag har pluggat så här mycket på en och samma dag under hela min livstid.
   Tack vare detta är molnet nu tonvis lättare, och det skänker mig en enorm tillfredsställelse.
Och då ställer man ju sig frågan; Varför är det så svårt att få tummen ur? Ingenting blir bättre av att oundvikliga saker skjuts upp, det orsakar bara mer stress än nödvändigt.

Det har fått mig att bestämma mig för att nu får det bli andra bullar. Ha det fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback