I wish I lived back then...

Ibland önskar jag att jag levde i en 1800-tals film.
Såg "War and peace" idag med Hepburn, det var riktigt bra, basserad på Leo Tolstoys roman med samma namn, en bok man borde läsa men inte har varken tid eller lust med...
Men i alla fall, filmen är härlig, även fast den är typ tre och en halv timme lång, och alla vackra klänningar.
Jag har alltid tänkt att 1800 talet måste ha varit ganska boring att leva på, inte 1700-talets stora krinoliner eller 1900-talets moderniteter. Men sen slog det mig, det kanske är ganska najs i alla fall, bo ute på en stor fin engelsk gård och rida ut och jaga (även om jag absolut aldrig skulle skjuta något) och ha baler och gå på te-besök på andra sidan heden. Haha, okej, lite romantiserat kanske, och jag vet, medparten av befolkingen levde INTE såhär, men i alla fall :)
Nu kör vi lite dagens;

Outfit: strumpor, undies, linne och en schal runt armarna (jag är sjuuk)

Humör:
snor och hosta, ja, det är mitt humör i dag, det är mitt allt i dag.

Låt: Let go now- Nina Kinert

sysselsättning: Jag har gjort två saker i dag..nej tre, suttit vid datorn, kollat på film och läst.
Väldigt interlektuellt stimulerande och socialt utvecklande. det där var dom svåraste orden jag kan.

Ros: Till första advent. Liksom, jag tror inte jag skulle överleva detta mörker utan ljus och lussebullar och glögg.
Dagens ros till den som uppfann det...

Ris: Till mig själv, som lider av bristande-kommunikations-sjukdommen (sorry lisa) och till mitt limewhire, som tydligen har lagt av, bara för att jag Denna dag kom på massa musik jag vill ladda ner. fucksschmuck.

// love from moetoe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback