hej

I går kväll gick jag och la mig tidigt då jag kände mig lite krasslig. Vaknade dock två timmar och en otroligt mysko dröm senare. Drömmen handlade om mig och Moa. Vi hade varsin blogg, hennes tillhörde en tidning som hon jobbade på. Hennes blogg kunde man skåda på en storbildsskärm på vår gamla dagisgård, och framför storbildsskärmen var ett enormt, djupt bubbelbad. Om Moa scrollade på sin datorskärm så rullade det runt på allas datorskärmar, och man scrollades även med själv liksom. Så när hon skulle scrolla var hon tvungen att varna mig så att jag inte skulle drunkna i bubbelbadet. Till hennes blogginläggvar kunde man kolla på en tv med tillhörande film. I dag hade hon bloggat om när Christer Fuglesang tog en rymdpromenad, och filmsnutten visade hur en stege fälldes ut från rymdstationen och han kunde kliva på Mars, som var ungefär i storlek med en pilatesboll. Drömmen hade så många sjuka detaljer att jag inte orkar skriva dom XD När jag sedan vaknade var det dödligt varmt i min säng, rena bastun, fast jag svettades inte ett smack. 50% av min hörsel var obefintlig på grund av fruktansvärda lock för öronen. När jag tänkte nyttja närsroppar och näsduk för att få bort locken märker jag att det inte finns något snor att snyta ut, hela öron-näsa-halssystemet är fullständigt uttorkat, jag känner mig som en tom brevlåda inuti. Jag är även kruttor i ögonen, munnen och händerna. Somnar efter mycket om och men om, men vaknar ungefär varannan timme hela natten. Till slut blev det morgon. Kändes som att jag skulle få syrebrist för att min hals var så uppsvullen.

Och till råga på allt skvimpar jag ut teet i sängen. Tack för en underbar natt.

/Gnällspiken Lisa

Kommentarer
Postat av: Mr L

ok... :P

2006-12-30 @ 12:55:23
Postat av: sara

haha, knsig drömXP hoppas locket i öronen har försvunit, puss

2006-12-30 @ 13:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback