Dagar

I dag är en sådan där jobbig dag. Som jag helt försöker undvika, förut hade jag nämligen alltid "bra" "okej" och "dåliga" dagar då jag på något sätt kategoriserade mina dagar i min hjärna av händelser som antingen var bra eller dåliga, t.ex vädret, mina kläder, och annat strunt.

Men jag har försökt sluta med detta tvångsberoende då det blev så att jag på morgonen, när jag vaknade och var in i helvetes trött, tänkte direkt "detta blir en dålig dag" och klart det blev det då. Jag såg negativa saker överallt och eftersom att jag egetligen var en optimist till naturen blev det lite för mycket för mig.
Så nu tar jag dagen som den är istället.
Men somsagt, idag tycker jag att jag får nån slags veto-rätt att säga att detta är en dålig dag. För det är kallt och mörkt och jag har 1) jävligt ont i magen sen jag åt väldigt mycket mera lunch än jag gör i veckorna och min amage var inte alls beredd, och 2) jag har no idea var min ipod har tagit vägen. Om den har blivit snodd dör jag.
Dessutom började med att läsa Doris Lessings nobeltal där hon berättar om att i Zimbabwe så suktar barn och ungdommar så mycket efter böcker att de trotts att det inte fått mat på tre dygn ber om att få något att läsa av de rika som kommer dit. Då började jag skämmas för att jag tycker det är jobbigt att jag ska ha bokprat och måste hinna läsa ut en bok som jag dessutom egetligen tycker är jättebra, bara att jag är för lat.
Därför så får jag ha en bad-day idag. Bestämmer vi.
puss och kram moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback