Förjdefulla jul


Jag längtar tills jag blir tjugo någonting. Då man själv kan bestämma hur man ska fria julen.

Inget fel i julen i sej, jag älskar paket, julgodis och Kalle Anka. Men jag måste säga att själva famijehögtiden Jul
inte alltid är så himmla roligt.
För det första, tre vuxna, och så jag. Tre vuxna som snackar pressylta, hur god strömmingen är och hur mycket sälta böcklinger har detta året. 
Samma samtalsämne, år efter år efter år. 
Och så hej tomtegubbar och snapps och skratt och glättighet och gluffs gluffs ännu mera skinka och rödkål och kåldolmar och massor med ost och bröd och paté. 

Jag tycker om julen, men jag vill fira den på mitt eget sätt. Med myspys och kanske hyra en film, äta lite köttbullar och skagen-röra och möjligen några prinskorvar. 
Lite tomtar här och var och ett paket eller två, men inte mer än så. 

När jag blir stor, ska jag ha mysjular, istället för gluffs-jular. Och där med basta. 

julmustpussar från moa  

Kommentarer
Postat av: Lisa

mysjular värkar härliga :D

2007-12-24 @ 20:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback