KVINNOR JAG SER UPP TILL

Ok. Nu ska jag göra en lista på folk jag tycker är jävligt balla och som jag önskar lite att jag var som. (ej inbördes ordning)


Regina Spektor. Hon har fanimej den ballaste sångrösten jag vet och hon verkar så gullig och snäll trots att jag inte har några belägg för det jag tycker. Dessutom är Fidelity-videon som ett lyckopiller, även om det inte är den låten jag gillar bäst.

Theresa Andersson. Jag såg henne på Singer/songwriter-festivalen i Visby i somras, hade aldrig hört talas om henne förut. Men jag blev helt trollbunden och satt där hela kvällen och beundrade hennes sätt att spela på fiolen och mixtra med samplern och göra beats med fötterna, och jag blev helt hänförd så att jag knappt kunde somna när jag kom tillbaka till båten.

Anna Ternheim. För det första, hon ligger konstant högst på min last fm-lista. För det andra, hon verkar var en så snäll person, inte alls bitchig eller så som typ artister kan verka vara. För det tredje, hennes konsert på Gröna lund i höstas var helt underbar.

Annika Norlin. Hon är en sån där artist som verkar vara mer människa en artist. Mer som att musiken är ett litet roligt intresse än ett jobb. Läs
hennes blogg så får ni se vilken skön person hon verkar vara. Och hennes texter känns som dom är tagna från mitt huvud.

Björk. En sån där människa (?) som är så jävla ball att man kan spricka. Kolla bara på hennes kläder, hennes bilder, hennes musik. Men hon är ball på ett helt annat sätt än Annika Norlin. Hon är en sån där som säkert inte behöver bajsa eller bädda sängen eller gå och handla.

Amanda Jenssen. Jag skiter att hon är en Idol. Hon är ju så jäkla cool. Jag ska titta på idolfinalen för hennes skull.
Och jag har aldrig träffat henne men hon är defenitivt rolig och snäll. Det kan jag avgöra på intervjuerna med henne. Hon har sveriges snyggaste röst. Hon sjunger elvislåtar när alla andra sjunger Robbie Williams.

Moderniteter-tjejerna. Hej man ska hata modebloggar. Men den här är fan helt sjukt bra. Tjejerna som skriver verkar vara exakt sånadär som man vill vara. Snygga kläder har de och sy kan de och spela musik. läs här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback