Darling

Darling darling take me back home agen,

nej, jag vet faktiskt inte om det finns en sån textrad i nån sång (och om det gör det sätter jag mina gissningar på typ coutry....) men det jag ville skriva här om har faktiskt också överskriften Darling-nämligen filmen!

Såg den i dag, jag och mamma, hade tänkt mej något lättsamt som passar på en sömning söndag.
Det blev Darling, har bara hört lite om den, och det var väl typ ordet "överklass". Hade föreställt mej en kommedi om nån blåst tjej i stilletter och med det rosa läppglanset i högsta hugg....
Där tog man fel.
Fört visst skrattade man, men det var deprimerade skratt åt livets lustigheter (som faktiskt bara är tragiska) 
Och jo, hon var ju blåst, men inte på det lättsamma sättet, hon var avskärmad från världen, reagerade inte och pratade i hela filmen i samma tonfall. 
Tss...det var deppig helt enkelt...men se den! Det är den värld. 

//MOE 

ps. jag hade skrivit ett knäpp-lista men jag kan inte se den på bloggen? Är jag blind? Eller tryckte jag på fel knapp? (skulle ju inte vara fösta gången...)  

Kommentarer
Postat av: lisa

jag läste den så antagligen så skickade du den, fast jag kan typ inte se den nu men ajg har inte precis letat heller :P

2007-03-22 @ 13:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback