Dikterna om kärleken

Altså, kärleksdikter på gång i skolan, hur ska jag skriva? Jag gillar inte och kommer aldrig att gilla att skriva dikter, det är lekar med ord, ord som man måste klämma in på några få rader, jag skriver långt och talande, ditker måste vara metaforiska och vackra, nyskapande och uppigande, jag känner redan nu att misslyckandet är nära.
Jag vill ha kvar mitt betyg i svenska och därför ska det här g åatt fixa...

Här kommer några av mina mindre serriösa exempel:

                                                            Du är varm och god, som en ros 
                                               
(det var ett spontant citat av vad som ska låta högtravande...) 




                                                      På kärlekens vingar flyger jag över dom högsta murar.
                                                                
(känns liksom ganska taget...) 

                                                    
                                                 Söt som socker, snäll som en hummla, jag älskar dej mitt kära Kummla!
                                                        
(bra för folk som bor i, eller bara gillar, Kumla) 

                                                      En varm dag går jag på stranden i sanden och tänker på dej 
                                                   (jag älskar rimmet stranden-sanden. det är nästan nostaligskt) 


                                                   Kärlek kommer kärlek går, men min kärlek för dej den består. 
                                                                                    (nej, jag ger upp nu...) 

//MOE
                                                

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vet att dikter inte behöver rimma o att de inte alltid e de mest seriösa, men ja tycker i alla fall nöd rimm är de bästa, kolla bara på min vår dikt i 7an XP består ändast av nödrimm,

2007-03-28 @ 18:09:30
Postat av: Anonym

å jag känner faktiskt att jag gillar dikter bättre, för ingen kan ju säga att dom är dåliga egetnligen. och jag kan inte skriva långt, jag kan liksom bara inte.
dikter är mer konst-igt. (konst som art)

2007-03-28 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback