Sommar och om att sy kläder

Herre gud, det var inte igår man skrev! Det börjar nästan bli sommar nu, tretton dagar kvar till sommarlovet men herre gud det har inte mitt huvud fattat än. Tretton dagar tills jag går ut åttonde klass på björkhagens skola.

Just nu känner jag ett mäkta starkt sug efter att sy en klänning som jag har ritat av mönster till. Problemet är att det inte går att sy utan tyg, och jag har ännu inte hittat det perfekta tyget. Det ska vara ljust somrigt småblommigt, lite ljusrosa, lite ljusgrönt, lite lite brunt. Spets på fickorna. Underbart. Om nån någon gång ser ett sånt här typ, ring mig på momangen.

Mina idéer/visioner har en dendens att oftast vara väldigt väldigt bestämda, in i minsta detalj. Problemet är att det är i princip omöjligt att då hitta exempelvis det perfekta tyget. Jag tror jag får börja trycka upp tyger själv helt enkelt.
Jag har i alla fall handlat lite svart tyg som jag tänkte sy en superenkel kjol av, men just när hon i affären hade klippt av det insåg jag att jag inte alls vet om det blir snyggt, men jag kan ju alltid hoppas....:S

Andra saker jag känner ett starkt sug efter är fortfarande skinnväskan och baskern, men även en midjehög gullegullkjol, eventuellt av ett randigt tyg jag såg på panduro, och ett par hysteriska gummistövlar.

Nu tänkte jag försöka gå ut och springa, fast jag vill inte och jag orkar inte. Det brukar var svårt att få det att fungera då...


Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

abow

2007-05-29 @ 09:33:36
Postat av: iara

lisa. du är fan för händig/duktig. jag skulle inte ens komma på tanken att typ. ens försöka sy en klänning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback