Skrå-skrå-skråålllaan


Jag älskar Saltkråkan, min favorit Astrid Lindgren- ja i alla fall som film.
Jag älskar skärgården och tjorven och Pelle och mest av allt farbror Melker såklart. Och jag minns att när jag var liten tyckte jag Malin var världens vackraste och jag önskade innerligt att jag skulle se ut som henne.
Och Skrållan är världens sötaste trollunge, en sån skulle man ha.
I alla fall, vad jag ville komma till var att jag blev så väldigt glad idag när jag hittade den på tv4 film när jag i min förkylda tristess zappade runt blad kanalerna. Men sådant!
Man blir aldrig lika tillfreds som av ett gammalt barnprogram.
Puss!

image195

Kommentarer
Postat av: Alex

jag hatar pelle

2008-04-25 @ 07:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback