Feminism

Feminism.
Ämnet är väldigt laddat tycker jag, ordet feminism är laddat.
Ordet feminism är så ofta spottat och hånat och skattat åt så det är inte stark nog att använda längre.
Benämningen Feminist är något folk slutar kalla sig, uttalande jämnlikhetskämpar vill inte längre kalla sig feminister för det är kopplat till kulturflator som bränner bh-håar.
Ska man sluta kalla sig det för det? Ska man gå med alla förtryckare som förlöjligar allt som skrämmer dom?
Nej, det ska man inte.
Jag läste en intervju om Carolina Gynning i  aftonbladet Söndag tror jag det var, det var flera år sedan, men jag kommer fortfarande ihåg frågan
"Är du feminist?"
Va, säger jag då. Vilket fråga. Det är ju som att säga "tror du på att svarta och vita är värda lika mycket?"
Det kanske är att ta i överkant, men jag tycker fan det är likadant. Feminism står för lika värde oavsett kön.
Femnism står för något vi faktiskt inte har än, även fast alla håller på att envisas om att "Sverige är världens mest jämnställda land."
So what?
Betyder det att vi bara ska ge upp med lika löner för lika utfört arbete eller för att stoppa alla trackaserier man utsätts för bara för att man inte råkat födas med en snopp.
Hell no.

puss på er alla feminister där ute.

//moee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback