Nyårslöften

Några nyårslöften måste man ju ändå ha, även om man aldrig riktigt följer dem sedan. Jag brukar glömma mina ungefär en vecka efter nyår, då går man tillbaka till sina gamla vanor igen och äter godis på en tisdag trots att man bestämt sig för att bara äta på lördagar (klarar väl barnen klarar väl jag liksom).

Men här kommer mina löften 2009 som jag ska försöka att hålla året igenom.

Träna på f&s minst två gånger i veckan
-
haha ja det här är väl ett sånt klassiskt brytar-löfte. Men nu har jag terminskort där så jag måste ju faktiskt pallra mig dit ibland i alla fall.

Öva på att säga nej
- Låter väl som att jag går i terapi eller något, men jag har insett att saker blir så himla mycket mindre komplicerade om
'man bara säger "ja" eller "nej" från första början. Raka puckar liksom.

Inte ruta in vardagen så mycket
- Hat känt under hösten att både vardag och helg blivit så himla inrutade.
Vakna, skola, plugga, försök till träning, tvtittande, läggdags.
Vart tog spontaniteten vägen? Ska försöka släppa lite på alla måsten.

Vara mer kreativ
Hänger kanske ihop med det förra löftet lite. Jag är väl inte direkt någon kreativ talang (vet alla som har sett mig rita) men det betyder inte att jag inte tycker det är kul! Jag ska försöka vara lite mer kreativ- gå ut och fota, rita lite, kanske till och med ge mig på ett instrument (haha).

Goodbye ♥

Kommentarer
Postat av: Fashion and photo

Det är bra med ett nytt år... nu känns det som det är dags att ta tag i saker. Jag måste själv fixa en del grejer som jag inte orkat ta tag i. God fortsättning :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback