tjugohundraåtta

det blev ju lite si och så med nyåret i år, och jag är ju en sån där som vill ha lite ordning och reda runt mig, eller snarare ordning och reda i mitt huvud, så därför kör jag min summering av året som gått nu, även om det är lite sent.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? japp, massor
Vilka länder besökte du? Estland, Danmark, Indien. Och schweiz om man räknar med mellanlandning.
Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009? ja. tid pengar ålder frihet och så vidare
De stunder från år 2008 kommer du alltid att minnas? tekvällar med regina spektor, balen, skolavslutningen, indien
Vad var din största framgång 2008? gå ut nian. finally
Största misstaget? inte vara jag. och sluta på gitarrlektioner
Var spenderade du mest pengar? kläder, fika, konserter
Gjorde någonting dig riktigt glad? musik och dans och sånt som spontanmusikaler på tunnelbanan
Gjorde någonting dig riktigt ledsen? instängdhet
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?  uppsnärjd i det blå, please come back, boyz, det snurrar i min skalle
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? ledsnare och gladare
 Vad önskar du att du gjort mer? det jag vill och inte bara det jag ska
Vad önskar du att du gjort mindre? dömt mig själv och andra
Något du önskade dig och fick? att leva mer, ja. fast inte tillräckligt
Något du önskade dig men inte fick? mer tid
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?  jo det klart. men så här i efterhand tycker jag att de flesta motgångar har gett mig någonting bra ändå.
Vem saknade du? olika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback