first class

SJ må vara ett idiotföretag, men de har sina ljusglimtar ändå...

I dag åkte jag första klass för halva priset (lynnigt det där med priserna...) och jag må säga att det var SJUKT STESH. Satt där och glassade med gratis kaffe och gratis frukt, i en stol stor som en fåtölj, läsandes gratis Svenska Dagbladet och knattrandes på laptopen (gratis trådlöst internet hallelujah!) mitt emot viktiga pappersvändare och kände mig minst lika viktig eftersom jag hade kavaj på mig. 

Men förstås, SJ är ju alltid SJ och en försening på en och en halv timme är väl något man får räkna med, ingen kan vara perfekt. Eller?

_______________________________________________________________________________________________

Nåväl. Jag är i alla fall hemma nu efter att ha flängt över halva sverige (landet/segling/halmstad). På onsdag flängs det lite till igen till Emmaboda och det ser jag fram emot. Fram till dess ska jag jobba, handla mat, bo själv, bära kavaj och tjäna andra allmäna vuxenpoäng. Om ni har lust får ni hälsa på mig.

Puss och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback