comme une rêve

mer bilder kmr, lovar!
Ja, mina första veckor av sommaren kändes faktiskt precis som en dröm.
Flera gången under Paris-resan nöp jag Lisa i armen bara för att make sure att vi inte hade hittat på alltihop.    Från att landa i ett tolvgradigt Paris, hamna hemma hos madame Siamer som vi sedan kom att bli lite smått rädda för. Till skolan där vi redan första timmen pratat med några av personerna som skulle komma att betyda mest för oss under resan.
Och sedan veckorna av 30gradig värme, dagar av skola som var bra mycket svårare än franskan hemma men också så mycket mer givande, och kvällar som aldrig tog slut. Sömnunderskott, baguetteöverskott och människor jag aldrig kommer glömma tror jag.
Picknickar hade vi så gott som varje dag. Varför gå på restaurang när man kan äta sin middag på en bro med utsikt över Seine?
Nu låter det säkert som om jag överdriver, kanske gör jag lite det också. Ni vet som det alltid blir när man minns tillbaka på något som är över. Ändå kan jag inte känna att jag ljuger, för varje kväll tänkte jag "livet blir inte mycket bättre än såhär".
Och tillbaks ska jag, snart, innan jag glömmer hur metron är uppbyggd eller var de bästa eftermiddags-slummer parkerna är.
Bisous

Kommentarer
Postat av: lisa

jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

2010-07-23 @ 21:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback